dissabte, 27 de juliol del 2013

AUTOAVALUACIÓ



AUTOAVALUACIÓ

Finalment ha arribat Juliol, hem acabat els exàmens finals i toca fer balanç del curs i una mica d’autoavaluació, fer una ullada enrere,  per veure el punt de partida, i una ullada endavant per millorar els meus punts febles. 

Ja ho he comentat al llarg del curs, me, myself and education,  però és important que hi faci referència per comprendre la meva autoavaluació. Una vegada vaig acabar BUP vaig començar a treballar i vaig deixar els estudis, no tenia molt clar el què volia fer amb la meva vida... es cert, que des de petita solia jugar a que era mestra, les meves nines eren els alumnes i la meva pissarra era imaginaria, la meva primera feina va ser cuidar infants als estius, i sempre m’ha agradat tenir a les meves nebodes amb mi.   

Mai no he estat una estudiant d’excel·lents,  però vaig acabar BUP sense repetir ningun curs, amb una ullada al temari el dia abans de l’examen era suficient per anar passant els cursos.

Bé, desprès d’aconseguir alguns objectius, hem vaig donar compte de que no feia el que realment m’agradaria fer i vaig començar a lluitar per complir el meu somni de petita. Tot això del que parlo es necessari per comprendre que la meva autoavaluació del curs ha superat les meves expectatives! Ni en el meu millor somni pensava que superaria el primer any a la Universitat amb aquestes notes i m’he donat compte que els meus punts febles són les llengües .

Recordo les primeres setmanes de classe que vaig estar  a punt d’abandonar, una altra vegada, perquè pensava que no podria, clar estava en la Universitat! Ja no era prou amb una ullada al temari! I hem va costar una mica adaptar-me al nivell de la classe, però la meva família, els meus amics m’animaven a continuar. Hem va costar molt adaptar-me ja que havia de treballar durant les primeres setmanes de curs i hem costava molt relacionar-me amb les meves companyes, en general soc una persona una mica introvertida, això i que estava a la Universitat  van fer que el primer mes fos una mica dur. De fet el primer treball grupal el vaig fer tota sola ja que els grups estaven formats, però això va ser un repte ja que a més de fer-ho tota sola havia de aprendre a utilitzar una nova eina, Photopeach. El resultat va ser molt satisfactori, quin tipus de mestre vull ser

A partir d’aquest moment tot va començar a sortit millor. Al primer semestre he tingut assignatures que m’agradaven molt, com ara Desenvolupament infantil en la primera infància, que hem va agradar molt però hem va costar bastant ja que jo mai havia fet res relacionat en psicologia. També m’ha paregut molt interesant Basses didàctiques on he conegut en profunditat el constructivisme, del que no n´havia sentit parla avanç el constructivisme

Del segon semestre destacaria La llengua a l’aula d’infantil, aquesta assignatura m’ha encantat, crec que és una de les més importants ja que és el que veurem a l’aula cada dia, encara que amb aquesta assignatura, a pesar de tenir un 6,9 de nota mitjana, no he complit les meves expectatives ja que a l’examen final vaig canviar la meva pràctica en  l’últim moment i no ho havia d’haver canviat perquè ho havia fet bé, però després de casi tres hores d’examen hem vaig confondre i ho vaig canviar, quan vaig sortir del examen i vaig tirar a sa paperera la pràctica, vaig pensar “ què has fet Patri!”  Aquesta és una altra cosa que he après, mai no s´ha de canviar una resposta,  lo primer que penses que és, encara que tinguis algun dubte, no ho canvies mai!! Al final he passat l’assignatura però  jo se que ho podia haver fet molt millor, aquesta potser és la nota, o la autoavaluació més critica que puc fer-me a mi mateixa, però com també aprenem dels errors, aquest error m´ha ensenyat molt!!!

Podria autoavaluar-me molt més,  però en general, i com he dit al principi, estic molt contenta amb els meus resultats del curs, he aprés moltes coses, tant a nivell d’aprenentatges com a nivell personal, aquest primer any ha estat un gran repte i estic molt feliç perquè cada dia estic més a prop  de aconseguir el meu somni.
Si he de posar-me una nota, cosa que no m’agrada molt però com a mestra ho haure de fer, hem poso un 7, desprès de setembre i si aconsegueixo aprovar català i el listening d'anglès encara estaré més satisfeta.

Bon estiu!!  

sopar final de curs
las chicas de oro!
el millro grup de treball que podia haver tingut

1 comentari:

  1. Patricia,
    He vist i he pogut comprovar el teu entusiasme pels canvis que has viscut.. i per això mateix, per aquest impacte que t'ha donat el teu propi aprenentatge, estic segura que també lluitaràs perquè el tenguin els teus alumnes... transmets la teva passió per aprendre i això és la clau d'una bona mestra!! Ànims i endavant!!
    Gemma

    ResponElimina